Część osób, które mają rozbity samochód po krótkim użeraniu się z firmą ubezpieczeniową podpisuje z warsztatem naprawczym umowę na bezgotówkową naprawę. Czym jest naprawa bezgotówkowa?
Przy naprawie bezgotówkowej, klient de facto ceduje na warsztat rozliczenie się za naprawę z ubezpieczycielem. Klient odbiera naprawiony samochód i jest szczęśliwy. Bardzo proste i fajne rozwiązanie dla klienta. Jednak na całą operację należy spojrzeć zdroworozsądkowo. Często klient uważa, że nie musi się już interesować samą naprawą. A tu potrafią wychodzić niezłe kwiatki.
Klientowi przy kolejnej szkodzie zdarzyło się odkryć, że wcześniejsza naprawa bezgotówkowa została wykonana bardzo słabo. Elementy blacharskie zamiast wymiany doczekały się naprawy w taki sposób, że w niektórych miejscach były grube, ale to naprawdę grube pokłady szpachli.
Jaki z tego wniosek? Jeśli myślisz o naprawie bezgotówkowej, to na pewno w warsztacie, do którego masz zaufanie. Inny może nie być zdeterminowany do walki o wymianę uszkodzonych części i przystanie na rozwiązanie ubezpieczyciela, tj. naprawa, ewentualnie najtańszy zamiennik.